Eia Uus “Kahe näoga jumal”

516Ta usub headusse; ta usub, et kõik on hästi, ja kui midagi läheb halvasti, saab ta sellest midagi head. Mitte tugevust, tarkust, kogemusi, vaid inspiratsiooni. Või et see raputab ta ärkvele, elama, midagi muutma.

.

Ta usaldab üleni. Maailma. Ja teda huvitab kõik.

.

Ma tahan, et raamat raputaks mind, mu mõttemaailma, mu arusaamu kas või õige pisut. Et ma pean pärast raamatu lõpetamist mõned päevad end uuesti oma ellu sisse sobitama.

.

Mis puutub lõppudesse, siis mulle ei meeldi lõpetavad lõpud. Kus kõik otsad on kokku sõlmitud. elus ei ole kunagi nii, et mitte midagi pole laiali. Kõik ei ole kunagi lahendatud.

.

Ma ei taha teada, kuidas midagi lõpeb, sest elus ei lõpe miski punktiga. Alati on koma või mõttekriips või…

.

Kui mul tuleb  mõni idee, kirjutan selle kohe üles, enne kui midagi ununeb, sest ideed tulevad enamasti terviklikena. Muidugi ei saa ma neist hiljem midagi aru ja nad kaovad ikkagi.

.

Sa jätad romaanid pooleli, sest sa ei jõua lõppu ära oodata, sa tüdined vahepeal. Kirjuta novell – see on nii lühike, et raske on mitte lõpuni kirjutada.

.

Iga emotsioon maailmast teeb sisemuse täielikumaks, selgitab, vormib mõtted ja sõnad, kuigi ise seda ei taju.

.

Tundeid on vaja, et tundlikult kirjutada, ning valus kirjutab tugevamini, võimsamini kui rõõmus.

.

Igal lool on kolm külge: minu, sinu ja tõde.

.

On autoreid, kelle teose lõpus mõtlen, et raamat on võimatult hea. Siis on valida, kas jätta endale illusioon võimatusest või lugeda analüüsivalt uuesti läbi. Kui enam ei ole esmatähtis lugu jälgida, on väga lihtne näha, miks raamat nii hea on. Need on lihtsad võtted ja nähes, kui kergesti end manipuleerida lasin, on korraks odav tunne.

.

Võib-olla kirjutamine ongi reaalsuse kajastamine. Et iga asi, mis kirjutatakse, ei ole väljamõeldis, vaid iga väljamõeldud ilukirjanduslik lugu tuleb hoopis tajutasandi signaalidest ning toimub parajasti kusagil kellegagi reaalselt või on varem aset leidnud või leidub tulevikus.

.

Öeldakse ka, et sa ei saa kedagi teist armastada, enne kui armastad iseennast. Selles ma nii kindel ei ole. Sellel on liiga palju tahke. Esiteks see, et ma muutun iga päev. Ja ma ei suuda ennast iga päev oma uute külgedega kohandada, nii et aega endaga tutvuda ja oma teiseks arenenud mina armastama õppida leiaksin võib-olla iga mõne kuu tagant.

.

Tegelikult on kõik eksinud ja keegi ei saa end kunagi leida, sest muutume liiga kiiresti ja ei jõua endale iialgi järele.

.

6/10.

Lisa kommentaar

